قدس آنلاین- تبریز: با انتصاب نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه آزاد ارس اختیارات این وزارتخانه به سازمان منطقه آزاد ارس تفویض شد.

 نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه ارس منصوب شد

به گزارش قدس انلاین از تبریز، علی جنتی در احکام جداگانه‌ای اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تفویض و ابراهیم نصیری را به‌عنوان نماینده وزارت ارشاد در منطقه ارس منصوب کرد.

در حکم تفویض اختیار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس آمده است: در اجرای ماده 27 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی و با توجه به اهمیت مدیریت فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق آزاد و ضرورت اعمال مدیریت یکپارچه در حوزه فرهنگ و هنر، اختیارات این‌جانب در منطقه آزاد ارس به جنابعالی تفویض می‌گردد.

وزیر ارشاد همچنین در حکم جداگانه‌ای نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه ارس را منصوب کرد.

در حکم ابراهیم نصیری به‌عنوان نماینده وزارت آمده است: امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود و نیروهای کارآمد و فرهیخته و تعامل سازنده با مسئولان و مدیران محترم منطقه آزاد و ارتباط نزدیک با اصحاب فرهنگ و هنر و مردم فرهنگ دوست و هنرپرور آن منطقه، در جهت رشد فضایل اخلاقی و شکوفایی فرهنگ و هنر اسلامی ایرانی موفق و مؤید باشید.

علی جنتی در جلسه اعطای احکام تفویض اختیار اظهار داشت: پیوست فرهنگی، لازمه توسعه است و ضرورت دارد به مسائل فرهنگی و هنری مناطق آزاد توجه گردد.

وی توجه بیشتر به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ایجاد نشاط اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری منطقه در جهت توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری ازجمله سالن‌های و سینماها تأکید کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در بخش‌های مختلف ازجمله امور زیرساختی حوزه فرهنگ و آموزش را ارائه نمود.

ابراهیم نصیری که هم‌اکنون مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس هست، پیش‌ازاین نیز به مدت چهار سال مسئولیت اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس را بر عهده داشته و یکی از فعالان رسانه‌ای استان و منطقه بوده و از سال 1376 در حوزه‌های مختلف رسانه‌ای و فرهنگی فعالیت داشته است. برگزاری چندین دوره جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری ازجمله جشنواره‌های فصلی، تئاتر خیابانی، نقاشی، نمایشگاه‌ها و هفته‌های فرهنگی منطقه ارس در کشورهای هدف این منطقه ازجمله فعالیت‌های اخیر وی هست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.